28. května 2008

Na kolik si cenite osobní údaje.

Naše osobní údaje jsou pro marketéry tím nejdůležítější, co mohou od Vás jako uživatelů získat. Nejedná se přitom o jméno, příjmení a rodné číslo. Tento druh osobních údajů ačkoliv se to na první pohled nezdá, není tím nejcennějším. Je to právě taková množina hodnot jako odkud jste, co děláte, jakého máte operátora, jaký je váš příjem co kupujete a co ne. Právě čím více údajů o vás agentura má, tím lépe se může trefit do vašeho vkusu a nabídnout výrobek/službu takříkajíc na tělo.

Celoplošná reklama není tak účinná, protože se snaží oslovit co nejvíce lidí. Dalším stupněm zpřesnění reklamy je pro specializovanou skupinu lidí (banner na konkrétní webové stráce, reklama do rádia atd).

Nadruhé straně naprosto nejlepší cílená reklama je pokud maji lidé od reklamy co nejvíce informací o cílové skupině. Takto vloni na podzim začal nabíze Vodafone SMSky zadarmo na oplátku za zobrazení reklamy.

Tento měsíc společnost Hello Mobile spustila novou obměnu - za reklamní sms nebo email Vám zaplatíme. Tak zní slogan, který určitě mnoha lidem bude znít v uších jako rajská hudba. Je nutné se registrovat, vyplinit vzdělání, zaměstání, příjem a aktivity volného času. Dalšími údaji jsou informace o operátorovi, bance či kolikrát za měsíc letíte letadlem.

Výdělek je limitován tím, že dostanete maximálně 3 sms a 3 maily za den. Za každou SMS dostanete 2 Kč a email 0,75 Kč (je potřeba kliknout na odkaz "ANO"). Měsíčně můžete vydělat až 240 Kč.

Dále systém funguje systémem pyramidy, tedy čím více lidí doporučíte, tím více vyděláte. Za každou vaši doporučenou novou "ovečku", která dostane SMS či email, obržíte 0,50 Kč nebo 0,25 Kč. To je motivující doporučování co nejvíce lidí a tím získu co nejvíce peněz.

Osobně si myslím že je to zajimavá nabídka pro každého, kdo si odpoví na otázku - stoji moje osobní údaje za to abych za rok dostal 2 934,- Kč.

A moje odpověď: nestojí, alespoň tedy za číslo na hlavní mobil :)



Zajímá tě více?