17. července 2008

Zhodnocení 2.semestru na STM

Dnes budu pokračovat svým druhým článkem o zhodnocení mého dosavadního studia na FELu.

Technologie pro web a multimédia
Na tento předmět jsem se velmi těšil a myslim že mi dal, co jsem potřeboval. Doposavad jsem měl pořadný nepořádek v html značkách, JavaScript nebyl mým šálkem čaje, CSSko jsem parkrát použil a VRML jsem se bál. Předmět mi pořádně vryl pod kůži mnoho tagů, pár fint a zálibu v tom že JavaScript neni ještě mrtvý jazyk.

Hlavní tématem je web, multimedia jsem jenom nakousnutá v jedné přednášce, v předvedení AdobePremiere a ukázek vizuálních triků společnosti UPP (všichni vyplašený z toho jak se dělaji triky a my z Panský vysmátý :)

Píšou se dva testy (teoretické na papír, popsat čás kodu) a odevzdává se semestrálka. Ze semestru se mi povedla dát za výborně.


Struktura a architektura počítačů
Ačkoliv zkratka předmětu zní jako značka nejmenované SW firmy (SAP :-), jednal se asi o nejhardwarovější předmět. Cílem bylo pořádně vysvětlil binární soustavu, převody a pak rovnou stavbu jednoduchý obvodů. Bral jsem tento předmět jako nutnou povinnost a jsem rád že ho mám za sebou.

Programování v jazyce Java
Po našlápnuté semestrálce z algoritmizace jsem se docela těšil. Bohužel přednášky byly jenom o představení obdelníků a krabiče, co která třída od koho dědí. V tom se leckdo ztrácel (z mého okruhu lidí), tak většině lidí spíše zamotal (znechutil) JAVU než aby pomohl vyjasnit problémy to detailu.

Objektové modelování
Nikdo netušil o čem tento předmět bude, někdo typoval že budeme modelovat v 3D.. Ale kdepak, chyba lávky. Šlo o návrh softwaru po architekturické stránce. Tedy třídy, mětody, členské proměnné. Dělalo se v programu Daskalos což je jedn z těch typů programů, který byl vytvořen speciální pro výuku předmětu. Dost často tento program padal, házel chyby a někomu dokonce dokázal rosekat hotový projekt takovým způsobem, že mnoho lidí utíkalo s brekem ;)

Předmětu jsem se bál, protože jsem nevěděl co přesně se po mě chce. Nakonec jsem rád že jsem tento předmět měl, dověděl jsem se plno informací o objektovém přístupu k programování

Právní aspekty podnikání
První a asi jediný předmět který nemá svoje cvičení, ale má jenom přednášky. Hned na první nám bylo řečeno že přednášky nejsou povinné, ale prezence se dělat přece jenom bude.
Hlavní cílem předmětu je informovat posluchače o právní problematice, hlavně při zakládní vlastní firmy. Předmět byl z těch lehčích a neutrálních. Nemít ho, asi o nic nepřijde (podobné věci jsem měl už na střední)

Tvorba elektronické dokumentace
Při nahlídnutí do sylabu co všechno budu umět jsem se těšil. Bohužel předmět se zvrhl v hromadu pouček a norem, které byly ne tolik zajimavé podanné na přednáškách. Na cvičeních je několik kontrolích bodů (prezentaci, poster, tech. dokument a vždy něco zpracovat ve formě testu. Něco mi předmět dal, ale mohl mi toho dát daleko více..

Bezpečnost v elektrotechnice 1
Nutný předmět (2 přednášky, 4cvika s testem) je povinnosti pro každého studenta, aby byl vůbec vpuštěn do laboratoří. Je zde jedna zapojovací úloha (zásuvky) a poučení o bezpečnosti.

Tělesená výchova
Vybral jsem si elegantní to sport - bowling a děkuji. Konečně jsem se naučil hrát tento "sport" tak, že na mimo školních akcích nedělám ostudu. Kdo by chtěl zapsat tento sport, připomínám že se doplácí 800,- Kč.

Matematická logika
Předmět o množinách, o výrokové logice a predikátové logice. Celý semestr jsem naprosto nechápal o čem tento předmět je. Před zkouškou jsem si přečetl skripta a litoval že jsem si je nepřečetl na začátku semestr. Hned by mi bylo veseleji, protože jsem to hned pochopil a zkoušku udělal na druhý pokus (první pokus utekl asi o 5b z 100b).

Anglický jazyk 1 Letní
Dostal jsem staršího a velmi milého pána. Brali jsem hlavně gramatiku, kterou dokázal vysvětlit naprosto geniální. Do této doby jsem měl naprostý zmatek v časech a díky tomuto semestru jsem si udělal jasno.

Připomínám že hodnocené předměty jsem absolvoval v roce 2007 (vloni) při prvním průchodu programu STM. Dost věcí se může lišit.

Připravuji 3.semestr :)


Zajímá tě více?

1 komentář: