17. srpna 2008

Dny otevrenych dveri - Microsoft

Česká pobočka celosvětového giganta Microsoft otevírá své prostory veřejnosti.

Navazuje tak na dny otevřených dveří, které proběhly na přelomu tohoto roku ( prosince 07 / březen 08.)
Akce je dostupná zhruba pro 11, takže pokud máte zájem zaregistrujte se na jeden z termínů

Akce probíha vždy době 16h-18h v budově Microsoftu (Vyskočilova 1461/2a, Praha )

Já jsem již zaregistrovaný na tuto středu, takže potom napíšu o svém zážitku zde na blogu.

Změna strategie
Dosud působil Microsoft na veřejnost jako firma, která má obrovské finanční možnosti z prodeje a rozšíření (dvě rozdílné věci) operačního systému Windows 95-Vista.

Odbočka, moje první setkání s Windows 3.11
Poprvé jsem se setkal s Windows zhruba před 13lety, kdy jsem na svém starém PC hrál pouze hry a používal modrý operační systémy Norton Commander a MS DOS. Najednou jsem po opětovně nudě spustil záhadný soubor win.com
Najednou bylo vše barevné, plno aplikací po ruce a úplně jiné ovladací rozhraní. Byl jsem oslněn, ale stejně jsem se vrátil ke starým zvykům. Nedivim se že Windows způsobily revoluci a zavedly nepsaný standart ve vybavení kancelářského počítače. Můžete namítat jak jiný operační systém je lepší, ale Microsoft získal několikaletý náskok v počtu uživatelů. V následujících letech se toto číslo bude měnit, ovšem ne tolik razantně.

Tichá válka Microsoft vs. Google
Google se objevil jako blesk z čistého nebe, zpočátku nabídl velmi kvalitní vyhledávač. Tento fakt se ovšem postupem let měni, sice je Google nejpoužívanější a největší, rozhodně neposkytuje kvalitativně nejlepší výsledky. Často se snaží přemýšlet za Vás (i když zadáte hledaní v celosvětových vodách internetu, stejně vrací na prvních místech české odkazy), což pokročilé uživatele vyhledávání rozličuje (ostantí používají seznam.cz ;)
Ostatní aplikace které nabízí zadarmo jdou opačným směrem a rok od roku se zlepšují.

Microsoft svoje internetové působiště zaspal. Dlouho provozoval portál MSN, později když mu došlo že internet má svůj potenciál v podobě online reklamy (to už Google vydělává horentní sumy z reklam), spustil portál LIVE.com a na internetovém poli patří k nejprogresivnějším. (tedy i nejzajímavějším sledovat jeho aplikace)

Jak řekl Synopsi (na pražském BuzzMeetu #3 ) Google nemá podnikatelský záměr a ekonomickou strategii. Naproti tomu Microsoft se snaží vyvíjet nejen SW programy a operační systém, ale pracuje na velmi zajímavých technologii, které musejí uznat zajímavými i ti nejzarytější odpůrci "oken".

Z poslední mě zaujalo tato prezentace z letošního Siggraphu, na které se Microsoft podílel.

Finding Paths through the World's Photos
Díky množství fotografií na internetu (hlavně Flickr), díky Geolokaci v metatazích můžete prohlížet budovu z několika úhlu a dokonce procházet skrz ní.



Těšim se na aplikaci


Zajímá tě více?

2 komentáře:

  1. Ahoj,

    byl jsi na konec na tý akci?
    Jak to tam probíhalo? Stálo to vůbec za to?

    Dík za odpověď

    OdpovědětVymazat
  2. Jo bylo to fajn,ale záleží co člověk očekává. U mě to splnilo očekávání a vidim že Microsoft (aspon v čr) je stejně obyčejnou firmou jako jedna z mnoha. Připravuji článek, snad ještě tento víkend

    OdpovědětVymazat