17. září 2008

Ceka me 5.semestr na STMku

Články o školy mají úspěch - našly si své čtenáře. Je to způsobeno nedostatkem informací od blogujících studentů. Dalším důvodem je samotná nezaběhlost programu, takže jsem v linii s lidma, kteří zkouší (doslova) všechny nové předměty, které se dolaďují za běhu. Právě jedním z cílů blogu je shrnout mé poznatky.

Takže výpis mých předmětů, které jsem si zapsal.


X02POS Přírodovědný obraz světa
Zapsáno jako jeden z povinně volitelných humanitních předmětů. Dále jsou na výběr různé historie, dějiny či etika. Vybral jsem si tento předmět hlavně kvůli tématům. Rozhodně nejsem 100% matematiky (či fyzik) jakého znáte ze seriálů typu Big Bang Theory. Matematika mě zajímá v době kdy se ji nemusim povinně učit na test/zkoušku. Bohužel dost lidí rezignovalo na zisk matematických již na základní škole, kdy to bylo způsobeno nesprávným postupem výuky.
Takže očekávám že se dozvím něco zajímavého z matematiky a nebudu muset psát testy ideální
Stupeň natěšenosti: 83%


X04RET Rétorika
Další oddechový předmět. Zlepšim si prezentování produktů, naučím se pár jazykolamů a všechny ty věci kolem. Na tento předmět se těšim, uvidim zda mi to něco dá.
Stupeň natěšenosti: 89%

Y12BP2 Bezpečnost v elektrotechnice 2
Povinnost. Nutnost. Aby nás v rámci výuky mohli pustit do laboratoří, kde jsou přísnější pravidla než v běžných učebnách, je potřeba získat určitě znalosti. První stupeň získáte na první hodině v laboratoři, další v samostaném předmětu během 2.semestru. Toto je další samostatný předmět pro prohloubení znalosti
Stupeň natěšenosti: 15%


Y16EPD Ekonomika podnikání
Ekonomika mi nevadí, určitá část ekonomiky mě baví.Proto jsem si vybral STM a zároveň nešel na VŠE kde se ekonomika učí v takovém rozsahu, že by mě to ani nebavilo ;)
Vemte si takové účetnictví, kdy studenti se MUSÍ NAZPAMĚT UČIT POUČKY, které platí pro minulý+tento rok. Ovšem téměř každé dva roky se mění způsbo vybírání daně, sazby a jiné hodnoty. Ano tyto údaje si nastudji v praxi, ale proč se je učit nazpaměť během studia. Na tento fakt upozornila i Magdalena Souček při návštěvě na ČVUT, při otázce jaký je rozdíl mezi studiem u nás a v Americe.
Mohl by to být zajímavý předmět, snad bude dobře zvládnut organizačně - tedy že nám budou dány ty správně informace.
Stupeň natěšenosti: 65%


Y16INS Informační systémy
Ačkoliv jsem mnohkrát na UNICORN hořekoval že vytváří vlastní univerzitu, uvidíme jak to dopadlo. Tento předmět bude vyučovat člověk z praxe , konkrétně z Unicornu. Řekl bych že to bude i jeden z lidí, kteří vedou výuku. Potřeboval jsem zisk nějakých kreditů a téma tohodle předmětu se mi zamlouvalo...
Stupeň natěšenosti: 70%

Y36GT Grafická tvorba
Na tento předmět se těšim skoro 2,5roku :) Prohloubení mých znalostí z typografie, teorie barev a malby. To vše pod vedení zkušené lektory VŠUP Lucie Svobodové, která je též hlavní představitelkou Nových medíí. Tento předmět byl pro mě jasnou volbou.
Stupeň natěšenosti: 95%


Y36MVR 3D modelování a virtuální realita

Obsahové velmi zajímavý předmět. VRML či X3D není na webu velmi rozšířený, což logicky vyvozuje že bude hojně používán na univerzitních půdě. Takže se dozvím něco o nových trendech na webu, ke kterým se běžně nedostanete.
Stupeň natěšenosti: 80%


Y36PJC Programování v jazyku C/C++
Tento předmět jsem si dal hodně navíc. C++ je pro přežítí ve vodách IT stejně nutné, jako nožík pro MacGyvera nebo KPZ pro skautíka.Netěšim se předmět (jedná se o kung-fu programování), ale těšim se na znalosti a zlepšení v programování
Stupeň natěšenosti: 65%

Y36PRO Semestrální projekt
Příprava na bakalářskou práci. Trochu mi vadí nedostatek informaci. Nikdo neví co má dělat, kde vzít informace či termíny. Ale to je přístup vysoké školy, kdy VY musíte být aktivní a ne čekat kdo vám co přinese. Zde je výhoda, že se budete věnovat tématu které je vám blizké a nemáte předepsáno přesný čas odkdy-dokdy.
Stupeň natěšenosti: 70%


Y36SIN Úvod do softwarového inženýrství
Další nezbytný předmět pro IT odvětví. Měl bych získat základní o UML diagramech, rozšířit si databázi návrhových vzorů či natrénovat nezbyteno práci v týmu.
Stupeň natěšenosti: 76%

Y37MM2 Multimédia 2
Tento předmět bude lahůdka. Opět si rozšířím obzory, narozdíl od MM1 která byla spíše orientováná na film/video, MM2 se orientuje na TV, práci s digilními signály či pokročílé metody
zobrazování (3d obraz, zvuk,atd)
Stupen natěšenosti: 85%


X32PM1 Projektový management
Dnes jsem dostal na školní mail zprávu o nově otevřeném předmětu - Projektový management. Sylabus vypadá opět velmi zajímavě, takže je možné že si přidám ještě právě tento předmět
Náplní předmětu
  • řízení projektů ve všech realizačních fázích
  • metody týmové práce
  • předvídání rizik
  • zvládání krizových situací
  • time management
  • základy správné argumentace atd.
Toť mé stručné shrnutí, proč se těšit či netěšit do školy...


Zajímá tě více?

7 komentářů:

  1. Mne se zalíbila hlavně ta stupnice: "Stupeň natěšenosti" :-D

    OdpovědětVymazat
  2. POS jsem měl a je to jeden z mála ambivalentních předmětů: docela fajn a zároveň nuda.

    GT? Proboha! Grafická tvorba, vždyť jsme na technické škole (předpokládám, že poslední písmenko z ČVUT se netýká těstovin). Ale dal jsem si to taky. Uvidíme, jaký to bude.

    OdpovědětVymazat
  3. Po střední škole grafika/video/design pro mě byl hlavní směr studia. Proto jsem se už od té doby těšil právě na tuto Grafickou tvorbu. Nemyslim konkrétně kresbu, ale spíš typografii, kompozici - rozšířit si znalosti, která se hodí kdekoliv.

    Každopadně až tady (opět) poznávám temná i světlá zákoutí IT techniky...

    OdpovědětVymazat
  4. Zajímalo by mě, jak jsi došel ke konkrétním hodnotám u "Stupně natěšenosti". :D
    Moc pěkný článek, více takových. ;)

    OdpovědětVymazat
  5. *hehe* První přednáška + cvičení GT za námi. Pocity?

    OdpovědětVymazat
  6. kaja47: Já jsem spokojený. Splnilo to co jsem očekával, doufám že to plno lidí bude nudit a nezajímat. Snad to bude pokračovat takhle dále, těšim se na další čtvrtek :)

    zelený mužíček: nedošel jsem žádný exaktním vzorcem, jen jsem se snažil odlišit co mě zajímá a co ne, tedy jak jsem to cítil :)

    OdpovědětVymazat
  7. Zajimalo by mě hodnocení po semestru - jak bude korelovat s těmi očekáváními:-)

    OdpovědětVymazat