10. listopadu 2009

Jsme chytří, jsme skvělí - jsme multilevel marketing

Pokud bude mít tento příspěvek emocioální nádech tak se omlouvám.

Aktualizováno: Zapoměl jsem otevřít možnost psaní komentářů

Zrovna si spokojeně prohlížím stránky na internetu když v tu mi volá neznámé číslo. Vzhledem k posledním bohatým aktivitám to může být kdokoliv. Vezmu to.

Představí se jako xxx (jméno si nepamatuju) že číslo má od spolužáka Martina K. který se mnou chodil do školy.(Pěkné, ale první otázka byla kterou školu myslí, Základní, Střední, vysokou I., vysokou II. ) Tak prej střední.. Skvělé.. Ne tak ne, opravil se prej základní..)

Jdeme dál a ten konkrétní člověk si na mě vzpomněl jak jsem šikovnej, krásnej, ambiciozní, lačnej po penězích, hardworking atd. ( Jsem rád že jsem se tak projevoval na základní škole...., ale kravina to je.. Jak se může 14 leté dítě takto projevovat - jak vylíčil (přečetl ze seznamu). Navíc jak mě mohl znát člověk který byl o rok níže (sotva jsem si vzpoměl na jeho jméno, myslím že on to má stejně). Od té doby jsem ho neviděl.)


Že zakládají podnikatelský projekt a potřebuji někoho kdo by to vedl.
(Jaké mám štěstí, cca po 7letech kdy jsem odešel ze základky si na mě vzpoměl jeden z party lidi, kteří mají dobrý nápad, vysoké ROI a já jim to budu menežovat :))

Trochu chlapce zaskočilo, když jsem se ptal zda není z Partners, OVB, Amway atd. (nic proti těmto firmám, určitě jde o dobrou zkušenost jenže...viz dále) Takže ne.. Jde o internetový projekt (vědí chlapci o splasklé internetové bublině ?) a má to být spojené s elektronikou. (zmínil KASA.CZ)

Když jsem se zeptal odkud má telefonní číslo, alespoň pravdivě odpověděl že ze Spoluzaci.cz (první kroky před napsání článku vedly ke smazání těchto údajů). Už mě začínal nudit, tak jsem mu prozradil že už jsem se jednou (já bláhový) nechal takhle zlanařit na nějakou schůzku, která nikam nevedla.

Chlapec bystře poznal, že na druhém drátě hovoří s někým kdo neujíždí na ICQ a IQ má alespoň těch 90, takže to nacvičeně vedl k závěru. Vidí že jsem nesprávný člověk, který odejde ze schůzky, takže bohužel - on si mě nevybral... :-( (aha tak oni volají všem lidem aby zjistili koho nevyberou a pak jen vezmou ten zbytek, který může být poctěn, jak mazané :-) chlapci asi neznají spočetnost množin :)

Takže se slušně rozloučil, omlouval se že otravoval a že mě nevybral - holt mám smůlu ne kažý kdo mi volá mě hned nabere :-)


Moje zkušenost s několikastupňovým obchod-ingem (multievel marketing):


Multilevel marketing - jeho přesnou definici neznám ale odborně by se mohl srovnat s Ponziho schématem (znáte pana Madoffa :) - ten je vytvořen tak že zúročené peníze starých klientů jsou ty stejné, které do systému vložit klienti noví. Podobně přes pyramidovou strukturu jsou nabízeny produkty a služby (ha - nabízí někdo Product as a service, tedy PAAS :)
Dle mého názoru už takto bude fungovat nějak i ten co mi nabízel nabídku snů..

Takže jednou mi takhle někdo volal, že má zájem se sejít. Zmínil slovo KASA.CZ a zmínil slovo Honza. Shodou okolností jsem se týden předtím s jedním Honzou bavil, o tom jak připravuji nový projekt, tak jsem myslel že to je nějakým způsobem provázané.

Schůzka nakonec probíhala tak že se na ní dostavilo tak 8-10 lidí a on (slušně oblečen, jako mladý-úspěšný prosperující muž) kreslil a psal pojmy (!!). Předtím než začal prohlásil větu, že je to dobrovolné, nikoho nenutí a kdokoliv může odejít (nedivil bych se kdyby si to nahrával, jako důležita věta pro právníky) Tedy tak aby to bylo srozumitelné i těm kdo se pohybují na té hranici IQ 70. Že tady něco smrdí (a ryba to nebylo) jsem poznal když začal mluvit o finančních nezávislosti, peněz které se vydělávají samy, o tom jak to jde bez práce ( to je kravina, to by pak nebyly koláče) . Prostě už v tu chvíli jsem čekal že to není pro mě. Definitivní zlom mého působení (cca po 15minutách), způsobil fakt že většina lidí působila tak trochu mimo. Všichni mu to žrali, viděli jak budou mít drahá auta, že to půjde samo a stačí se řídit jeho radama. Sám jsem si řekl ne, jim všem jsem řekl Ahoj, oni mi odpověděli Bééé a kývali hlavama dál..

Trochu jsem litoval že jsem tam vůbec šel a stálo mě to cca 30 minut mého života, ale jako zkušenost dobrý. Navíc jsem se v duchu zasmál více než při nějakém 129 Kč drahém filmu v kině :)

Multilevel marketing Ano či ne
Určitě ano, ale jak pro koho a kdy. Oblast bankovnictví je nejlépe placena oblast (když mají také přístup k těm zdrojům ;) a určitě to bude oblast kde se stále bude točit dost peněz. Jen bych to doporučil mladším lidem, kteří tak dostanou dobré povědomí o tom jak to funguje atd.
Také musíte mít povahu, hodně velkou sociální síť (ne tu na facebooku) a povídavou povahu na 134,5% (vychází z mého vzorce, kdy entropie jejich znalosti mi vyšla nízká ;)

A jak to vidím já ?

Vlastní byznys
vs. MLM
brigáda v TESCO vs. MLM
brigáda sbírání ovoce v UK
vs. MLM
internetový podnikatel kupující template na Wordpress vs. MLM
Zaměstnanec vs. MLM

Jak jste na tom vy? Máte zkušenost s MLM ? Byly jste na nějaké akci? Co si o tom myslíte ?


Zajímá tě více?

5 komentářů:

  1. Ahoj, to jak to popisuješ, tak přesně to samé znám. Nechal jsem se taky nalákat. Nikdo mi ale neříkal, že to bude bez práce. Do toho projektu jsem se zapojil a vydělávám tím nějaké peníze. Peníze jsem si musel odpracovat. S ponziho schématem to nemá nic společného. To že si tímto jednou vydělám na auto, barák a na finanční svobodu nepochybuju. Záleží to na moji práci a tu tomu dám. To že tě na této informativní schůzce nikdo nedrží není pro právníky, ale pro tebe, abys neztrácel čas nebylo ti blbý odejít dřív. Nikdo nechce ztrácet čas a pro každého tato nabídka není. Ty za to můžeš napsat článek o projektu, o kterém nic nevíš. Ale pokud ti říkali, že to je bez práce, tak rozumím, že schopný člověk lež rozpozná. MLM je hodně, hodně, hodně, hodně, hodně, hodně, hodně, hodně, hodně závislé na lidech, co jej dělají, na koho se napojíš. Obecně lidi lžou nebo říkají polopravdy. Chtějí to ojebat, tak jako to dělají v životě běžně. Opisují ve škole písemky, opisují domácí úkoly, v práci brouzdají po netu nebo si vyřizují soukromé záležitosti, podvádějí svého životního partnera atd. Často dělají chyby a tak to může působit špatně. Jako třeba, že bez práce budou koláče. Mě nikdo nelhal a pokud bych kdykoliv dělal volbu mezi (čímkoliv) a MLM, co mám právě v ruce, tak vždy budu volit MLM.

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem narazil na dva typy MLM. Ten první je Amway, které podle mě vydělává na lidech, kteří si koupí předražený základní balíček a to je také všechno, co ve svém "hvězdném businesse" udělají.
    Druhý typ je to, co dělá např. OVB. To podle mě podvod není (i když mám jisté pochybnosti o pohádkových penězích při budování vlastní struktury, protože ta pyramida se nemůže zvětšovat do nekonečna), ale je to jen pro někoho, kdo má talent vnucovat lidem nějaké produkty.
    Na jednu nabídku, která mi nepřijde až tak strašně nezajímavá, jsem narazil teď v poslední době.

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj,
    chápu, že jsi byl zřejmě špatně kontaktován a že ti kdosi pořádně zalhal a v podstatě tě chtěl jenom nalákat na nějakou schůzku. Je taky jasný, že pokud de o Amway, tak nejde jenom o něco s eshopem KASA.CZ. Je ale potřeba si uvědomit, že když tě kontaktuje kdokoliv z jakýhokoli MLM, pojišťovák, finanční poradce, nebo nějakej obchodní zástupce, tak je to vždycky jen a jen o lidech. Záleží na tom, jestli ten člověk má zájem o lidi - má rád lidi, protože jestli má zájem jenom o získání nějakýho finančního obnosu, tak pak určitě nebude jednat správným způsobem. Vidím, že ty když ses ho ptal, jestli se jedná o nějaký Amway, OVB, nebo Partners, tak už s tim nějaký zkušenosti máš a že ti jejich plán nějací zástupci přednesli. To ovšem neznamená, že ti to někdo přednes dobře. Já dělám Amway a samozřejmě, že se potýkám s tim, že předemnou už někdo některým lidem záměr možnosti podnikání předvedl. Ale když se mě někdo zeptá: "hele, neni to doufám Amway?", tak mě zajímá, co slyšel, nebo co se mu na tom nezdá. No protože pro mě je tohle podnikání absolutně logický a je mi jasný, že to mohl přednést kdosi, kdo o tom ještě ani moc neví. Možná že o tom ví, ví jak to funguje, ale možná prostě jenom neumí jednat s lidma. Možná že umí jenom lhát, kdo ví. Je to prostě o lidech a je třeba si uvědomit, že to může dělat i člověk, kterej nikdy nedostudoval ani základku - tim se nechci nikoho dotknout.
    To, že si tim kdokoli může přijít na stálej příjem, tak na tom si myslim nic špatnýho neni. MLM je jenom jiná forma obchodní strategie, na tom nevidim nic špatnýho - kromě těch MLM, kde člověk platí vstupní poplatek za nic a pak rádoby levně nakupuje na netu. Klasická obchodní strategie spočívá v tom, že díky reklamě nakupujeme výrobky v obchodech. Proč ne? A v MLM nakupujeme výrobky přes nějakej jeden obchod a reklama se šíří přes zkušenosti našich přátel. Když je zkušenost dobrá, tak se šíří kladná reklama a je dost možné, že si ty výrobky vyzkoušíme taky. Co je na tom špatného?
    Mě když někdo bude lhát, tak s ním taky nebudu chtít spolupracovat a když se mi nebude líbit ten záměr, tak taky ne. To ovšem neznamená, že když to dělá někdo jiný, tak že je hned špatný. Může se ale stát, že ti to někdy někdo dobře vysvětlí a ty skutečně pochopíš, že z toho vážně můžeš mít nějakej příjem. A co navíc, můžou z toho mít příjem i tví přátelé a můžeš s těmi přáteli spolupracovat a pomáhat jim, stejně jako ti bude pomáhat ten, kdo tě nějakým způsobem dobře oslovil.
    Samozřejmě, že se ti nebude třeba dařit hned na začátku a nebudeš mít třeba hned příjem, ale se snahou výsledky přicházejí. Proto to je ze začátku dobrý si takhle vypracovávat vedlejší příjem.
    K tomu vkladu nějakých peněz. Dříve jsem dělal u Oriflame a teď dělám Amway. U obou těchto firem a určitě i u jiných firem je vstupní balíček. Samozřejmě pokud budu nabírat další lidi do MLM, tak budu chtít, aby se podělili o nějakou osobní zkušenost s těmi danými výrobky. Sami si je mohou vybrat. Jinak to prostě nejde. Přeci jako např. v nějakym obchodě nebudu nabízet něco, s čím nemám zkušenosti. U Oriflame to byla třeba jenom kosmetika. U Amwaye to byla jak kosmetika, tak potřeby pro domácnost, autokosmetika. To je přece ohromnej výběr. Proč si jako registrační balík nevybrat něco, co stejně nakupuju pořád? Stejně bych to někde nakoupil jinde.

    OdpovědětVymazat
  4. POKRAČOVÁNÍ :)
    Vydělat si bez práce, tak to je taky jasný, že to asi nepůjde (i když to by se mi fakt líbilo), ale trvalý příjem z toho získat můžeš.
    Osobně si nemyslím, že je potřeba bejt ukecenej. I když teda čumim, co sem to fakt napsal za extra dlouhej komentář :-) To bije do očí co? Si myslim, že tenhle záměr denně oslovuje mnoho lidí a že úspěch v tomhle mají hlavně lidi, kteří mají vážný zájem o lidi a o práci s lidmi (stejně tak i v pojištěnectví, fin. poradenství, obchodním zastoupení). A kdo nemá zkušenosti a snaží se, tak se naučí komunikovat a jednat s lidmi, mluvit kýmkoli o čemkoli na ulici. To je přece úžasná věc poznat, že s každym se dá dobře popovídat. Je skvělý se seznamovat s novýma tvářema a získávat nové přátele. Někteří z nich samozřejmě od života něco chtějí a chtějí něčeho dosáhnout. Proč ne?
    K tomu jak to vidíš ty. Já si myslim, že zajetej MLM, který má dlouhodobou tradici, tak neni důvod proč nevyužít. Tahle krize nás naučila, že je přecijenom lepší vedlejší příjem mít než nemít. MLM se dá dělat vedle vlastního byznysu, při brigádě v TESCO, při sbírání ovoce, třeba i jako něčí zaměstnanec, prostě kdykoli.
    Pokud ještě někdo další má s Amwayem špatné zkušenosti, tak ať mi dá vědět na maila
    ...
    lubiino(zavináč)seznam(tečka)cz
    ...
    Já budu jedině rád. Budu alespoň vědět něco o nejčastějších chybách. Budu vědět, čeho by se měli mí spolupracovníci vyvarovat. A samozřejmě se budu snažit odpovědět na dotazy.

    OdpovědětVymazat
  5. Je spousta možností, jak si vydělat peníze. A pak je tu MLM, který z vás ve většině případů ještě ty peníze tak trochu vytáhne. To bych raději sbíral a prodával Pokémon kartičky, i když to je taky do jisté míry risk, protože málo kdy víte, jaké Pokémon kartičky jsou fake a které ne. :)

    OdpovědětVymazat