25. ledna 2010

Snad dobrý důvod, proč píšu statusy na Facebook v angličtině



Zítra to bude už jeden rok od doby, kdy jsem začal psát všechny statusy a texty na Facebooku v angličtině. Facebook se pomalu mění ze sociální sítě na zabíjení nudy na platformu pro elektronickou identitu (řešíme zde nejen kamarádské kontakty, ale domlouváme události, organizujeme petice, vlastní iniciativou se hlásíme k hodnotám nebo inzerujeme produkty).

Stále ovšem Facebook vnímám jako luxusu pro lidi s neomezeným časem, trávením her nebo pročítáaím statusů. Ano sám také jsem na Facebooku, ale snažím se číst při jiné činnosti (nejlépe po cestě MHD nebo čekání ve frontě v obchodě). Takže Facebook mi neleze do života, ráno-odpoledne - ale já sám se připojuji do matrixu (nepřipomínám vám to nakonec Matrix?)

Takže abych odpověděl na název příspěvku - proč psát na Facebooku statusy v angličtině? Určitě se nejedná o způsob machrování, český jazyk mám přeci rád (sluníčko vs. sun), ale vzhledem k tomu že pravidelně nemusím používat angličtinu (v jiných ročnících školy jsem musel psát domácí úkoly), tak ji jen pasivně vnímám. Pak nastává problém, jak se přesně napíšou některá slova...

Určitě se nejedná o Shakesperovskou angličtinu, ale vzhledem k tomu jakou cítím zodpovědnost vůči kamarádům, snažím se dělat chyb co nejméně (o to větší je přínos pokud chybu pak sám najdu)

Druhý neméně důležitý, ale zajímavý důvodem je větší pracnost při sestavování vhodné věty  (protože je to složitější než v mateřském jazyce, nepíšete věci typu "Projelo žluté auto"... "Projelo modré auto"..."Projelo červené auto"...

Obrázek: http://clubs.ncsu.edu/


Zajímá tě více?

1 komentář: