30. června 2010

Výsledky zhodnocení přednášek BarCampu Brno 2010

O víkendu se konala dvoj-akce, která pod sebou nesla jak BarCamp Brno tak Hackhaton. V prvním případě jste si vždy mohli vybrat jednu ze tří paralelních přednášek, které se orientovali na oblast webu (od technologii po marketing, od Andulky po Žížaly.. atd)

Když jsem jel domů měl jsem rozporuplné dojmy (Praha - Brno trvá 2,5h), tak jsem přemýšlel při diskusi ve vlaku zda přednášky byly dobré nebo ne.. Sám jsem si neuměl udělat názor, protože nejsem schopnej s něčim porovnat (např. s jiným BarCampem nebo s podobnou akci v zahraničí), tak jsem se rozhodl udělat anketu. Anketu o nejlepší přednášku - která může být užitečná i pro ty, kteří neabsolvovali a zpětně si chtěji některou pustit ze záznamu.

Hlasování probíhalo od neděle 27. do cca útery 29.6 (pak už nepřibyl nový hlas :-) na stránce http://codeasi.net/ivan/barcamp.html
Za tu dobu hlasovalo 93 lidí (díky všem za RT) což odpovídá, že hlasoval každý 3.návštěvník BarCampu (bylo rozdáno 300 odznáčků a z toho cca 50 lidí mohlo být na hackhatonu)

První číslo v tabulce informuje o průměru (jako ve škole, škála 1-5), dále je název přednášky a třetí položkou je kolik hlasovalo lidi (je rozdíl když pro některou přednášku hlasuje 3 a 30lidi a oba mají průměr 1.5)

Poznámka: Všimněte si jak lidi rádi zanechávají svůj negativní názor -> nejhorší přednáška má daleko více zahlasování než ta kladná. Musíme se naučit chválit..



A moje krátké hodnocení


D1 - Data mining sociálních sítí
Jednoznačně nejlepší přednáška od @josefslerka Plná grafů, dat, čísel, zajímavostí, odkazů a  aktuálních věci. I když téma znělo podobně jako na WebExpo09, jednalo se o úplně novou, originální přednášku.
Během ní byl představen žebříček TOP 101 nejdůvěryhodnějších Twitteristů (http://www.klaboseni.cz/top101.php), kterým mnohým v 101čce udělal radost. Žebříček je založen na podobném principu jako PageRank. Nyní dojde k přepočítání, protože pár českých uživatelů se tam nenašlo

D2 - Úspěšně na facebooku
Při čtení podtitulu "Jak na stránku na FB" se mi rozklepala kolena, naštěstí to nebylo až tak hrozné. Dozvěděl jsem se Něco nového™ což je důležité - asi bych si toho tolik nevážil kdybych dostal jen tyto důležité informace formou výpisku...

D1 - HTML5 intro
Přednáška která neurazila - shrnutí HTML5, kterou jsem si rád poslechl, protože na webu bych si ty slajdy asi neprojel. Dobrá motivace že další vytváření webů nebude jen o kodování...

D2 - Zkuste použít Foursquare pro marketing. Zamyšlení nad možnostm  i, pár příkladů ze světa
Super těžká přednáška aneb co říct nového o Foursquare - vždyť je to přece všeobecně známe.. Určitě jsem rád že jsem tuto prezenatci navštívil, dozvěděl jsem počet českých uživatelů (by @eliskah) a jejím novém cool projetku. Pak Martin 456™  nadhodil pár příkladů jak by se #4sq dal využít. (@hassmanm)

D1 - Seznam.cz - Proces vývoje v Seznamu, jak vznikal volební speciál pro Novinky.cz
V krátkosti info o SCRUMu, způsob jak je to řešeno v Seznamu.cz, zajímavé, bohužel to není ten typ přednášky o které bych si řekl "stálo to je až sem kvůli znalostem"

D1 - Marketing malých a středních firem. Kde není rozpočet, musí nastoupit kreativita
Bohužel jak objektivně, tak subjektivně nejhorší přednáška. Jak znělo téma příspěvků atraktivně, tak bylo zabito intepretací. Obecně známé marketingové postupy (4P, když jsme v době 4C nebo ) vyprávěny na zakázkách


Zajímá tě více?