19. března 2011

Augmented reality marketing - nový hit po flashmob éře

Před dvěma lety jsem sepsal článek na téma FlashMob - budoucnost reklamy do nasycení a dnes bych chtěl nastínit novou novou vlnu - tzv. Augmented reality marketing. To nic nemění na faktu, že flashmoby tu budou dále. K nasycení stále nedošlo, prostor je zde veliký - jen je škoda jak jen kopírují trendy ze zahraniční - jako např. nacvičená hromadná taneční formace na nádraží (Poděbradka  vs. TMobile UK ) nebo trapně skotačení před kamerou jednotlivců (Aquila tea.m vs. Where the Hell is Matt?). Bohužel mizérie tu byla, je a bude.

Augmented reality
neboli rozšířena realita - určitě jste o ni slyšeli nebo četli. V krátkosti: jedná se o způsob jako pomocí zařízení (mobil, tablet) se zobrazovací+snímací jednotkou doplnit realné objekty o tzv. metadata. Můžete tak namířit mobil po okolí a zjisti ceny nemovitostí (jako to umí aplikace Layar) nebo speciální znak vytištění na letáku nebo v časopise namíříte na svoji běžnou webovou kameru - bez nutnosti instalovat cokoliv dalšího si zobrazíte 3D (iQ Toyta)


Augmented reality marketing

Dnešní spotřebitelé jsou dosti namlsaný, vychází to z obecné přesycenosti výrobky - zákazník si nehledá produkt, ten si musí najít jeho. A jediným správným krokem je dobře cílená reklama - tak aby byla zapamatovatelná, je nutné ji spojit s emocemi (paradoxní je že je vcelku jedno zda jde o emoce kladné či záporné). Je dokázáno že lidský mozek si lépe pamatuje okamžiky, které se ho emočně nějak dotkly - tudíž zda byl naplno spokojen či rozčílen. Většina produktů chce být spojena s kladnou stránkou (i když pří samotné exekuci výběr nehraje roli), proto dochází k hledání nových cest jak zaujmout. Jednou z nich je šikovné využití rozšířené reality jako to uděla značka AXE na svůj produkt Lynx Excite v Londýně. Do běžně známého prostoru se promítne virtuální (zdánlivá skutečnost).
Nemluvě o sekundárním efektu, kdy je video sdíleno jakožto virální.




Do dvou let a do dne nás čeká podobná reklama i v České republice. Ehm, pardon - vlastně stejná  (horší ) kopie..




Zajímá tě více?