28. října 2009

Vytvořte si plán na Google Developer Day pomocí online spreadsheetu

Nemusíte se zrovna chystat příští pátek na Google Developer Day, abyste dokázali pochopit situaci kdy nevíte mezi kterýma paralelně probíhajícíma přednáškama si vybrat. Alespoň částečně by mohl být nápomocen tento článek v stanovení priorit...

Konference Google Developer Day se konala v České republice poprvé minulý rok a dle vysoké návštěvnosti a nadšených ohlasů bylo lehce představitelné její každoročné opakování. Letos se koná ve městech Yokohama, Peking, Sao Paulo, Moskva a Praha. Můžeme být tedy hrdi, že se taková konference koná jako jediná v Evropě právě u nás. Zde bych rád zmínil malou shodu náhod ;-).

Z 5 zemí kde se konference koná - tak pouze v jednom případě je Google lídrem na daném trhu. Pro Yokohama - Japonsko, Peking - Čínu, Moskva - Rusko a Praha - Českou republiku platí, že Google je až dvojkou za domácim hráčem. Škoda aby se skvěle doplnila moje teorie, tak se mohl konat DevDay ještě v Jižní Koreji. Zde jsou nějaká čísla
  • Seznam 63%.
  • Baidu (Čína) kolem 60 %
  • Naver (Jižní Korea) 60 %
  • Yahoo! Japan něco přes 50 %
  • Yandex (Rusko) 43 %
Sice vycházim z rok staré statistiky (zdroj: Seznam: Jeden z 5 vyhledávačů, jež odolávají celosvětové expanzi Googlu), ale nepředpokládám že by se % natolik posunuly. Stačí si povšimnout našeho zástupce - ačkoliv se dvojka Google dotahuje na Seznam.cz, ten stále je jedničkou. (neříkám že tomu tak bude vždy, ale ne za poslední rok) Stejně tomu tak bude i na jiných trzích. Jako příklad si uveďmě čínský server Baidu, který tento týden ohlásil nárust tržeb o 42% (!!) (zdroj: Baidu - největší čínský internetový vyhledávač výrazně zvýšil zisk )


A jak tedy vytvořit ten zmíněný program?
Na stránce s agendou (http://code.google.com/intl/cs/events/developerday/2009/agenda.html) jsem si nemohl nepovšimnout krásně provedeného tagu TABLE, který nyní už neslouží k vytváření layoutu. Otevřel jsem si tedy Google Spreadsheet nový soubor a do buňky vložil funkci pro načítání externích dat ImportHtml.Ta má tři parametry - URL adresu zdroj, typ načítaného elementu a pořadí v jakém se nachází na stránce

V našem případě

=ImportHtml("http://code.google.com/intl/cs/events/developerday/2009/agenda.html", "table",1)

Tak a máme importovanou tabulku. Nyní si jen barevně značim co mě zajímá hodně a co vůbec, co uvidim a na co už nebude čas..



Uvidíme se na Google Developer Day...



Zajímá tě více?

3 komentáře:

  1. Ahoj, zlobí tomu trochu kódování? Jinak vcelku zajímavý nástroj :) Jak je jinak v Pze?

    OdpovědětVymazat
  2. V Praze je blaze. Na VŠE přímo sladce :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já tyhle spreadsheety miluju. Mám udělanou super tabulku na generování leadů, která mi ušetřila třeba dvě hodiny práce denně. Někdy i více. Prostě je to všechno o dost více automatizované, automaticky vím, ve které fázi se s daným klientem nacházím. Prostě pecka. :-) Jako spreadsheety jsou fakt super a mám rád, jak je to navíc provázaná v rámci Google Drive architektury. :-)

    OdpovědětVymazat