22. září 2010

Známe nejnavštěvovanější stránky (služby) na webu H1.cz

Když jsme tvořili náš nový žárovko-oblakový-oranžový web, chtěli jsme se zaměřit jak to udělat správně (bacha na rozdíl dělat správné věci a dělat věci správně :-). Proto jsme se rozhodli prozkoumat jak jsou dělané jiné weby a od koho se jinak už než u jedničky na trhu. Chopil jsem se toho s vervou sobě vlastní, takže jsem zvolil pro benchmarking web http://www.h1.cz

Když se podíváte na webové stránky tak jsou přehledné, čisté, no prostě krásně. Jenže takové pojmy jsou velmi často špatně kvantifikované. Zajímalo mě jak to vypadá s celkovou návštěvností (+ mám rád čísla, především ty prvo-). Takže jsem provedl "codeas analýzu webu" (ležérně ji říkám CAWku) a vypadla velmi zajímavá čísla, o která se nyní podělím.

1) Z hlavního menu je nejnavštěvovanější poslední položka v menu s názvem O H1.cz (http://h1.cz/onas), kam směřuje 71% trafficu webu (počítám i z vyhledávačů). Další zajímavým číslem je 66 - tolik procent z celkové návštěvy webu navštěvuje podstránku Náš tým (http://h1.cz/tym)

Pokud bychom zůstali v této sekci (O nás), tak další stránky jsou skokově daleko níže. Pracovní příležitosti (http://h1.cz/pracovni-prilezitosti) jsou na 30% a Kontakt (http://h1.cz/kontaktna stejných 30% (ale stále to číslo je větší než u některých produktů, viz níže)

Závěr bodu 1
H1cz je brand. To je dáno velmi dobrým výběrem jména firmy a známých tváří (někdy spíš ikonek avatarů :) To se odraží na webu, kam směřuje návštěvníci primárně, aby se podívali kdo všechno tam pracuje. 

2) Dalšími zajímavými položkami v menu kam směřuje traffic jsou
Závěr bodu 2
Lidé letí na kurzy, které jsou jistě kvalitní. Než něco podniknou tak je zajímají reference. Poradenství je také velkou doménou firmy, nemělo by tu tedy chybět.


3)  Produkty s nejlepším umístěním

Závěr k bodu 3)
Věci kolem tvorby a práce s obsahem jsou velmi žádané (např. kurz psaní pro web či outsourcování této činnosti v podobě copywritingu). Optimalizace pro vyhledávače to je stálice zeleného nebe (SEO je drobno dobro) a školení Facebook je skvělý fenomén (chtěl bych v době páry učit jezdit lidi na lokomotivě).Všimli jste si jak produkty krásně korelují s návštěvou v menu :)









Statistika jako jeden graf (=Van Graaf)




to je loooong tail ;)


Celkový závěr 
Měření se mi líbilo.. (ne kdepak tohle není fyzikální protokol :-)

K výhodám CAW jednoznačně patří to, že jste schopni vcelku rychle, v rámci možností i přesně a hlavně kdykoliv zmapovat webové stránky. Vhodné pro zjišťování stránek konkurence - např. jak jim dupou králici..

Nevýhoda je zřejmá - měření nikdy nemůže nahradit přesnější určování návštěvnosti pomoci Google Analytics, jenže to má drobnou nevýhodu - k těmto datům se z venku nedostanete.. :)

,,Návod jak si změřit cizí web přinesu hned po tom článku o teleportu''



Zajímá tě více?