Když se podíváte na webové stránky tak jsou přehledné, čisté, no prostě krásně. Jenže takové pojmy jsou velmi často špatně kvantifikované. Zajímalo mě jak to vypadá s celkovou návštěvností (+ mám rád čísla, především ty prvo-). Takže jsem provedl "codeas analýzu webu" (ležérně ji říkám CAWku) a vypadla velmi zajímavá čísla, o která se nyní podělím.
1) Z hlavního menu je nejnavštěvovanější poslední položka v menu s názvem O H1.cz (http://h1.cz/onas), kam směřuje 71% trafficu webu (počítám i z vyhledávačů). Další zajímavým číslem je 66 - tolik procent z celkové návštěvy webu navštěvuje podstránku Náš tým (http://h1.cz/tym)
Pokud bychom zůstali v této sekci (O nás), tak další stránky jsou skokově daleko níže. Pracovní příležitosti (http://h1.cz/pracovni-prilezitosti) jsou na 30% a Kontakt (http://h1.cz/kontakt) na stejných 30% (ale stále to číslo je větší než u některých produktů, viz níže)
Závěr bodu 1
H1cz je brand. To je dáno velmi dobrým výběrem jména firmy a známých tváří (někdy spíš ikonek avatarů :) To se odraží na webu, kam směřuje návštěvníci primárně, aby se podívali kdo všechno tam pracuje.
2) Dalšími zajímavými položkami v menu kam směřuje traffic jsou
- Vzdělávání (http://h1.cz/vzdelavani) 33%
- Reference (http://h1.cz/reference) 32%
- Poradenství (http://h1.cz/poradenství) 28%,
- Publikujeme (http://
Lidé letí na kurzy, které jsou jistě kvalitní. Než něco podniknou tak je zajímají reference. Poradenství je také velkou doménou firmy, nemělo by tu tedy chybět.
3) Produkty s nejlepším umístěním
- Kurz psaní pro web [Vzdělávání] (http://h1.cz/kurz-psani-pro-web) 26%
- Optimalizace pro vyhledávače [Poradenství] (http://h1.cz/seo) 19%
- Školení Facebook [Vzdělávání] (http://h1.cz/skoleni-facebook) 19%
- Copywriting [Poradenství] (http://h1.cz/copywriting) 17%
Závěr k bodu 3)
Věci kolem tvorby a práce s obsahem jsou velmi žádané (např. kurz psaní pro web či outsourcování této činnosti v podobě copywritingu). Optimalizace pro vyhledávače to je stálice zeleného nebe (SEO je drobno dobro) a školení Facebook je skvělý fenomén (chtěl bych v době páry učit jezdit lidi na lokomotivě).Všimli jste si jak produkty krásně korelují s návštěvou v menu :)
to je loooong tail ;)
Celkový závěr
Měření se mi líbilo.. (ne kdepak tohle není fyzikální protokol :-)
K výhodám CAW jednoznačně patří to, že jste schopni vcelku rychle, v rámci možností i přesně a hlavně kdykoliv zmapovat webové stránky. Vhodné pro zjišťování stránek konkurence - např. jak jim dupou králici..
Nevýhoda je zřejmá - měření nikdy nemůže nahradit přesnější určování návštěvnosti pomoci Google Analytics, jenže to má drobnou nevýhodu - k těmto datům se z venku nedostanete.. :)
,,Návod jak si změřit cizí web přinesu hned po tom článku o teleportu''
Věci kolem tvorby a práce s obsahem jsou velmi žádané (např. kurz psaní pro web či outsourcování této činnosti v podobě copywritingu). Optimalizace pro vyhledávače to je stálice zeleného nebe (SEO je drobno dobro) a školení Facebook je skvělý fenomén (chtěl bych v době páry učit jezdit lidi na lokomotivě).Všimli jste si jak produkty krásně korelují s návštěvou v menu :)
Statistika jako jeden graf (=Van Graaf)
Celkový závěr
Měření se mi líbilo.. (ne kdepak tohle není fyzikální protokol :-)
K výhodám CAW jednoznačně patří to, že jste schopni vcelku rychle, v rámci možností i přesně a hlavně kdykoliv zmapovat webové stránky. Vhodné pro zjišťování stránek konkurence - např. jak jim dupou králici..
Nevýhoda je zřejmá - měření nikdy nemůže nahradit přesnější určování návštěvnosti pomoci Google Analytics, jenže to má drobnou nevýhodu - k těmto datům se z venku nedostanete.. :)
,,Návod jak si změřit cizí web přinesu hned po tom článku o teleportu''
Zajímá tě více?
@codeas
Tweet
Proč je nejnavštěvovanější stránka o H1 / náš tým?
OdpovědětVymazatProtože spousta klientů používá tuto sekci zároveň jako "telefonní seznam", kde dohledávají kontakty na konkrétní osoby, se kterými potřebují komunikovat.
Takže z tohoto důvodu bych tuto sekci možná v CAW i trochu ignoroval :)