Nejnovější projekt se zabýval analýzou sociální sítě Foursquare. Již nyní máme rozsáhlou databázi českých uživatelů, kterou jsem poté analyzoval a našel tzv. influencery.
Kdo je to influencer a co je to komunita?
Influencer (neboli ovlivňovatel, celebrita, trendsetter) je osoba, pohlavím ženského, mužského nebo "obojího". Tento člověk je většinou ve daném okruhu známá osobnost, jehož každý respektuje a jeho názory jsou oceňovány. V našem případě jsme se nesoustředili na osoby s největším počtem přátel (což se může na první pohled zdát), ale na tzv. propojovatelé - lidi kteří spojují jednotlivé komunity.
Komunitou se myslí menší skupina uživatelů, kteří se vzájemně znají (každý s každým - prostě klika grafu :-). V oblasti sociálních sítí jsou dobrými zárodky komunit zaměstnanci jedné firmy, kteří se znají z práce a toto kopírují na sociálních síti. Jedna kancelář se může zdát jako jedna komunita. A ten kdo sedí na pomyslné chodbě je propojovatel (dokáže zprávu rozšířit do ostatních kanceláří)
Czech Social Map - FourSquare
Vytvořil jsme robota a analyzoval celou síť Foursquare. Protože algoritmus stále běží, data nejsou kompletní ale neočekávám že by se razantně změnila, tak aby hodně změnila graf. Vizuzalizaci jsem provedl jenom s uživateli, kteří mají více než 20 propojení (a pokud jsou v grafu lidi s menším počtem, je to díky tomu že zbývající uzly vypadly).
Barevně jsou odlišeny komunity. Vidíte zde početnou zelenou skupinu, známých avatarů (čti tváří :)
Velikost indikuje influencera. Čím větší, tím má větší "schopnost" zasahovat do několika komunit.
V Českém prostředí je to Petr Mára, Martin Hassmanm nebo Daniel_D.
Jste na Social Marketing Summitu a chtěli byste zdarma získat social mapu ?
Sledujte mě na twitteru @codeas a během čtvrtka (9.9.) tweetnu "heslo" - kdo mě první najde a příhlásí se o něj, získá jeden exemplář. Nabídka je kusově, ne však časově omezená :)
Influencer (neboli ovlivňovatel, celebrita, trendsetter) je osoba, pohlavím ženského, mužského nebo "obojího". Tento člověk je většinou ve daném okruhu známá osobnost, jehož každý respektuje a jeho názory jsou oceňovány. V našem případě jsme se nesoustředili na osoby s největším počtem přátel (což se může na první pohled zdát), ale na tzv. propojovatelé - lidi kteří spojují jednotlivé komunity.
Komunitou se myslí menší skupina uživatelů, kteří se vzájemně znají (každý s každým - prostě klika grafu :-). V oblasti sociálních sítí jsou dobrými zárodky komunit zaměstnanci jedné firmy, kteří se znají z práce a toto kopírují na sociálních síti. Jedna kancelář se může zdát jako jedna komunita. A ten kdo sedí na pomyslné chodbě je propojovatel (dokáže zprávu rozšířit do ostatních kanceláří)
Czech Social Map - FourSquare
Barevně jsou odlišeny komunity. Vidíte zde početnou zelenou skupinu, známých avatarů (čti tváří :)
Velikost indikuje influencera. Čím větší, tím má větší "schopnost" zasahovat do několika komunit.
V Českém prostředí je to Petr Mára, Martin Hassmanm nebo Daniel_D.
A co data
Tak například, pokud by Vás zajímalo rozložení pohlaví, tak například na českém Foursquare je to takto: 86% mužů, 13% žen a 1% asi neví :)Jste na Social Marketing Summitu a chtěli byste zdarma získat social mapu ?
FAQ
- Plánujete dál pracovat na FourSquare? - Ano
- Chcete vyzkoušet analyzovat Twitter - Ano, algoritmus už máme a kapacitu taky
- Budou další projekty cool&sexy (TM) - Samozřejmě, zakládáme si na značce :)
Sledujte tento blog,protože již brzy vypublikujeme další data. A pokud máte zájem o širší záběr z oboru Google technologii pro firemní využití, sledujte Blog AppSatori
Zajímá tě více?
@codeas
Tweet
Žádné komentáře:
Okomentovat