9. září 2010

Známe největší influencery na FourSquare - najdete se na vizualizované social mapě?

Poslední dobou realizuji projekty pro AppSatori, což je firma orientující se na komplexní nabídku Google služeb a technologií pro firemní využití, převážně pak Google Apps - od konzultací, přes zavedení se zakázkovou implementaci až po školení. Další z aktivit do budoucna jsou právě sociální sítě.

Nejnovější projekt se zabýval analýzou sociální sítě Foursquare. Již nyní máme rozsáhlou databázi českých uživatelů, kterou jsem poté analyzoval a našel tzv. influencery.



Kdo je to influencer a co je to komunita?
Influencer (neboli ovlivňovatel, celebrita, trendsetter) je osoba, pohlavím ženského, mužského nebo "obojího". Tento člověk je většinou ve daném okruhu známá osobnost, jehož každý respektuje a jeho názory jsou oceňovány. V našem případě jsme se nesoustředili na osoby s největším počtem přátel (což se může na první pohled zdát), ale na tzv. propojovatelé - lidi kteří spojují jednotlivé komunity.

Komunitou se myslí menší skupina uživatelů, kteří se vzájemně znají (každý s každým - prostě klika grafu :-). V oblasti sociálních sítí jsou dobrými zárodky komunit  zaměstnanci jedné firmy, kteří se znají z práce a toto kopírují na sociálních síti. Jedna kancelář se může zdát jako jedna komunita. A ten kdo sedí na pomyslné chodbě je propojovatel (dokáže zprávu rozšířit do ostatních kanceláří)


Czech Social Map - FourSquare




Vytvořil jsme robota a analyzoval celou síť Foursquare. Protože algoritmus stále běží, data nejsou kompletní ale neočekávám že by se razantně změnila, tak aby hodně změnila graf. Vizuzalizaci jsem provedl jenom s uživateli, kteří mají více než 20 propojení (a pokud jsou v grafu lidi s menším počtem, je to díky tomu že zbývající uzly vypadly).

Barevně jsou odlišeny komunity. Vidíte zde početnou zelenou skupinu, známých avatarů (čti tváří :)
Velikost indikuje influencera. Čím větší, tím má větší "schopnost" zasahovat do několika komunit.
V Českém prostředí je to Petr Mára, Martin Hassmanm nebo Daniel_D.

A co data
Tak například, pokud by Vás zajímalo rozložení pohlaví, tak například na českém Foursquare je to takto: 86% mužů, 13% žen a 1% asi neví :)


Jste na Social Marketing Summitu a chtěli byste zdarma získat social mapu ?

Sledujte mě na twitteru @codeas a během čtvrtka (9.9.) tweetnu "heslo" - kdo mě první najde a příhlásí se o něj, získá jeden exemplář. Nabídka je kusově, ne však časově omezená :)





FAQ
  • Plánujete dál pracovat na FourSquare? - Ano
  • Chcete vyzkoušet analyzovat Twitter - Ano, algoritmus už máme a kapacitu taky
  • Budou další projekty cool&sexy (TM) - Samozřejmě, zakládáme si na značce :)


Sledujte tento blog,protože již brzy vypublikujeme další data. A pokud máte zájem o širší záběr z oboru Google technologii pro firemní využití, sledujte Blog AppSatori



Zajímá tě více?

Žádné komentáře:

Okomentovat