28. května 2008

Na kolik si cenite osobní údaje.

Naše osobní údaje jsou pro marketéry tím nejdůležítější, co mohou od Vás jako uživatelů získat. Nejedná se přitom o jméno, příjmení a rodné číslo. Tento druh osobních údajů ačkoliv se to na první pohled nezdá, není tím nejcennějším. Je to právě taková množina hodnot jako odkud jste, co děláte, jakého máte operátora, jaký je váš příjem co kupujete a co ne. Právě čím více údajů o vás agentura má, tím lépe se může trefit do vašeho vkusu a nabídnout výrobek/službu takříkajíc na tělo.

Celoplošná reklama není tak účinná, protože se snaží oslovit co nejvíce lidí. Dalším stupněm zpřesnění reklamy je pro specializovanou skupinu lidí (banner na konkrétní webové stráce, reklama do rádia atd).

Nadruhé straně naprosto nejlepší cílená reklama je pokud maji lidé od reklamy co nejvíce informací o cílové skupině. Takto vloni na podzim začal nabíze Vodafone SMSky zadarmo na oplátku za zobrazení reklamy.

Tento měsíc společnost Hello Mobile spustila novou obměnu - za reklamní sms nebo email Vám zaplatíme. Tak zní slogan, který určitě mnoha lidem bude znít v uších jako rajská hudba. Je nutné se registrovat, vyplinit vzdělání, zaměstání, příjem a aktivity volného času. Dalšími údaji jsou informace o operátorovi, bance či kolikrát za měsíc letíte letadlem.

Výdělek je limitován tím, že dostanete maximálně 3 sms a 3 maily za den. Za každou SMS dostanete 2 Kč a email 0,75 Kč (je potřeba kliknout na odkaz "ANO"). Měsíčně můžete vydělat až 240 Kč.

Dále systém funguje systémem pyramidy, tedy čím více lidí doporučíte, tím více vyděláte. Za každou vaši doporučenou novou "ovečku", která dostane SMS či email, obržíte 0,50 Kč nebo 0,25 Kč. To je motivující doporučování co nejvíce lidí a tím získu co nejvíce peněz.

Osobně si myslím že je to zajimavá nabídka pro každého, kdo si odpoví na otázku - stoji moje osobní údaje za to abych za rok dostal 2 934,- Kč.

A moje odpověď: nestojí, alespoň tedy za číslo na hlavní mobil :)



Zajímá tě více?

2 komentáře:

  1. No jo, nestojí, ale vezmi si třeba studenty, kteří mají omezený rozpočeta a hodí se jim každá koruna (nejen na studium, však sami víme ;-)). Tohle je prostě zacílené hlavně na mladé lidi. A jim se o tohle nejedná...

    Otázkou číslo dva jsou ti, kteří nerespektují osobní údaje dle zákona č.101/2000Sb. a sankce dle §44, odst. 2. Např. typicky takto nerespektují zákon dealeři Kyslíku, kteří na Andělu každý den (a ne jen tam - např. Zličín) otravují lidi a hledají blbé ovečky. A když je pošlete do pr****, tak dál před váma jen stojí a čekají jak tupci. Hlavně ta tlustá holka, která si fakt myslí, že je tou nej.

    A to není jen tohle - obecně se sází na blbost uživatele a to skoro všude. Dávají se klamavé reklamy, používá se viral marketing (seč dost pobaví a mám jej rád) nebo slevy, které vlastně slevou nejsou, protože cena před tím byla vyšoupnutá nahoru a "sleva" jen zapříčinila to, že se dostala na normální hranici MOP.

    Jooo, prostě uživatelé jsou různí - ti chytří se nedají, naivní/hloupí dají všechno i bez podpisu.

    OdpovědětVymazat
  2. Osobně jsem jim informace poskytl. Moc soukromé mi nepřišly. Hlavně v souvislosti s tím, že stejné údaje o mě mají i ty růžové ku***, tedy T-Mobile, který se nějakým uživatelem vůbec nezabývá a pokud z toho koukají prachy, prodá i Tvoji duši aniž by se zeptal. Ono stejně kromě dalších dvou spamů denně nic nehrozí. A filtr na straně serveru už tak pohltí desítky mailů denně.

    Ale je fakt, že jsem to nedělal kvůli penězům. Jen chci tu službu vyzkoušet, zda funguje. Výdělky jsou to směšné ve srovnání s tím, to provařim u Vodafone za data a SMS.

    OdpovědětVymazat