0:1
1.) Obecné "nemáme rádi Novu" a fandíme slabšímu
Na velké se více útočí, protože jsou více vidět nebo velkým můžeme více zavidět. Třeba takový Microsoft - na poli operačních systémů, přiznejme si to otevřeně, je jediný systém - Windows (Linux, Mac OS jsou tak maličtí, že je nebereme v potaz - naopak u prohlížečů je to zajímavější, viz. stav IE,. Firefox, Safari, Opera, Chrome, Lynx etc.). A protože je MS hodně vidět, holt se na něho lépe útočí. - do několika let toto čeká Google, po další vlně přijde Facebook.
Přesně tohle nastává v oblasti TV - Nova je největší, takže lidi ji "obecně nemají rádi" (a řekl bych že z nich většina nadává a stejně kouká).
Druhou formou je že jako lidi obecně fandíme tomu menšímu, slabšímu - protože ten silnější už má z principu náběh na vítězství.
2.) Moderátoři
Paradoxní je že sama Prima chtěla přetáhnout Mareše na svoji loď - to se ji (naštěstí pro ni) nepovedlo. Určitě věřím že Leoš je chytrý moderátor, bohužel na českém rybníčku poněkud vyčpělý.. Je všude, moderuje velké akce, jeho vtipy jsou čím dál více předvídatelné a nevtipné (což je u vtipů průser, jaksi). To vše doplňuje svoji osobní image, kdy ze spokojeného manžela se synem, se stal mládenec co utrácí jak rychle to kreditka dovolí a prohání děvčata.
3.) Marketing, slogan
Daleko lépe to zvládla Prima. Potkal jsem malé děti jak si v autobuse zpívali pro sebe "Česko slovensko má talent, jen na Primě a Jojce" - tak to je známka dobře provedeného marketingu. Prostě slogan který se dá svázat s danou věci - to Nova nemá - nic uchopitelného.Talentmánia je celá nemastná, neslaná
4) Facebook
Předběžné údaje o konečné sledovanosti nám může poskytnout Facebook a jednotlivé fanouškovské stránky. Počet fanoušku Talentmánie Novy se blíží k 10 000, zatímco počet Česko-slovensko má talent Primy se blíží 15 000.
5) Formát pořadu
Na cca 10 minut jsem si pustil oba pořady, abych mohl porovnat. Nova se utápěla v trapnosti typu silvester "slavíme, tančíme, je to tu skvělé", který uváděl Mareš - jak jsem uvedl vyčpělý, bez jiskry, vtipu..
Naproti tomu Prima působí jako menší, skromnější. Díky tomu že má pro znás známější formát pořadu, je to divákovi bližši. Moderátoři stojí v zákulisí a komentují to (stejně tak jak známe z YouTube Susan Boyle nebo Paula Pottse)
6.) Influencers a "pošli to dál"
První komentování lidí na twitteru působí že Nova opravdu tento zápas prohrála Stačí se podívat na výpis všech přidružených hashtagů http://talent.jdem.cz
To však není u konce - většina lidí ve svém okolí působí jako influnceři. Jsou to lidé, kteří zvládají používat IT a internet na vyšší než průměrné úrovni (proto mají/umí používat twitter :-) takže pro své okolí působí chytře. Tudíž jejich názory jsou respektovány - a pokud taková osoba jen tak mezi řečí zmíní že ta Nova to opět pok*zila není se čemu divit že takto ovlivní i okruh přihlížejících..
Tak nebo tak, záleží na míře vašeho vkusu. Je jedno zda koukáte na jednu či druhou show, když v tu dobu můžete pomáhat sobě, králi, vlasti, múzám nebo světu.
Zajímá tě více?
@codeas
Tweet
Předpokládám, že Leoš Mareš bude vyčpělý a ne vyčpělí, ale jinak souhlas :-)
OdpovědětVymazatAno, přesně tak. Ani to měkký "i" si nezaslouží ;)
OdpovědětVymazatNaprostý souhlas, jen tedy nevím úplně s tím psoledním bodům.
OdpovědětVymazatNaopak bych přidal, že CSMT ma i lepe samotnou fb stranku zvladnutou lepe, než talentmania.
Ja osobne to vidim tak, ze mladsi budou sledovat CSMT a duchodci a starsi zustanou u Novy
Jinak ja osobne povazuji Marese za nejlepsiho moderatora tehle akci v CR, ale je pravda, ze ted uz je opravdu vsude videt...