PHP Web 2.0 Mashup Projects: Practical PHP Mashups with Google Maps, Flickr, Amazon, YouTube, MSN Search, Yahoo!
v českém překladu
Programujeme Mashup Web 2.0 v jazyce PHP
Popis:
Také byste se rádi naučili využívat cizí API k integraci Google Maps, Flickru, YouTube a dalších služeb do svých webů a aplikací? Nyní už tato stále populárnější oblast programování nemusí být zapovězena ani vám. Na pěti reálných projektech vám autoři předvedou praktické postupy, jimiž lze kombinovat data internetových služeb s vlastními aplikacemi a vytvořit tak originální vlastní projekty.
Kniha bude mít předpokládaný počet stran 288 a stát by měla 297,-Kč.
Vyjde nejspíš do léta. (můj předpoklad červen)
Sám za sebe říkám,že se na knihu těšim a jsem na ní zvědavý.
Mashupech
Vlna nadšení lidí internetem, měla několik tzv. vln. V první vlně bylo nadšení z nového média, lidé (nadšenci) vytvářeli stránky pro svoji osobní radost, které byly hostované na webu s prapodivnou adresou ve které se vyskytoval alespon jeden znak z této množiny {~, _, -,}V druhé vlně již publikovala většina firem, které něco ve fyzickém světě znamenají.Byla to vlna konkurence, končila zhruba splasknutím bubliny kolem ".COMu"
Třetí éra je často spojována s "novým webem", který má tajné kodové až šalamounsky znějící ozačení WEB 2.0, umožnuje vytváře a sdílet obsah mezi uživately. Zde možná budu působit jako anarchista, ale dojde také ke sdílení obsahu mezi servery. První náznky můžeme vidět v narůstajícím počtu otevřených API rozhraní (jde o část programátorského kodu, ten je poskytnut pro všechny autory, kteří mohou využít pro potřebu svého webu), a tzv. MASH UPy.
Mash-up neboli míchanice, je služba (webová stránky, server, program) kombinující rozdílná data z více zdrojů a sestavuje z nich novou službu (webovou stránku, server, program), který poskytuje nový pohled na seskupená data. Můžete takto zkombinovat mapu světa Googlu, databázi fotek s lokalizací od Flickru a třeba server o počasí.
Můžete se podivat jaké fotky, byly vyfoceny kdekoliv na světě a za jakého počasí.
Právě toto bude nový rozměr webu, jenže v zahraniči je natolik rošířen, že většina lidí to bere jako samozřejmost. To ovšem neplatí u nás, kdy stále bují konkurenční prostředí a každá firma se bojí o svá data. Jako jeden z příkladu dopravní podnik Praha by mohl krásně poskytnout informace o odjezdech/příjezdech
Odkazy:
Misantrop o knize
informace na dev20.info
Zajímá tě více?
@codeas
Tweet
Žádné komentáře:
Okomentovat